Tuesday, August 24, 2010

1st story

cerita pertama aku mengisahkan pengalaman pertama aku bersama student nurse yg pertama kali menghadirkan diri utk clinical posting. walaupun baru 2 hari dgn diorang aku rasa cam dah 2 minggu keje. masuk pukul 1 aku dah lembik tambah pulak bln pose ni.. (ish tp pose takleh jd alasan..) tp mmg exhausted, bayangkan diorang first time exposed to clinical area, 1st time tgk real patient, 1st time kena buat vital sign observation, 1st time buat bed bath, 1st time tukar diaper patient.. hurm mcm2 reaksi aku tgk. teringat time aku student pun lebih kurang camtu gak..

yg memenatkan aku tiap kali diorang perform kat patient semua aku kena recheck blk, amik blood pressure takut salah pulak.. tukar diapers pun terkial2.. kesian pulak aku tgk last2 aku yg tolong diorang. tp aku tak boleh terus2an tolong diorang, nanti diorang tak confidence asyik mtk tolong aku.. mulai esok aku akan pastikan diorang buat semua keje aku cuma supervise je.. itu la keje aku yg sbnrnya..

ape pun aku harap semua student aku perform well ms posting ni.. semoga mulai esok diorang dah boleh senyum, takde la muka tension je.. nanti dgn aku skali stress tambah lg bila aku kena repeat byk kali, letih rasanya....


No comments:

Post a Comment